§ 1. Postanowienia wstępne
- Regulamin określa prawa i obowiązki Klienta oraz Usługodawcy w zakresie rezerwacji i najmu krótkoterminowego apartamentów Mint Apartments.
- Regulamin stanowi integralną część umowy krótkoterminowego najmu apartamentów Mint Apartments. zawieranej poprzez Stronę internetową https://mintapartments.pl oraz zamieszczony na niej formularz rezerwacji lub za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej, lub z wykorzystaniem portali pośredniczących przy zawieraniu umów z Usługodawcą.
§ 2. Definicje
Użyte w Regulaminie definicje należy rozumieć następująco:
- Usługodawca – Marcin Bochenek prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Mint Apartments Marcin Bochenek pod adresem: gen. Władysława Andersa 30/12 80-175 Gdańsk, NIP: 9571010367, kontakt: rezerwacje@mintapartments.pl, +48797412679
- Klient – każdy podmiot, który korzysta z najmu krótkoterminowego apartamentów Mint Apartments. Klientem może być wyłącznie osoba pełnoletnia.
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca z Usługodawcą umowę w ramach Strony internetowej, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową tej osoby.
- Przedsiębiorca – Klient wykonujący działalność gospodarczą w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców.
- Strona internetowa – strona internetowa prowadzona przez Usługodawcę pod adresem https://mintapartments.pl.
- Rezerwacja – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza rezerwacji lub drogą elektroniczną i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy najmu krótkoterminowego z Usługodawcą.
- Umowa – umowa zawarta na odległość z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (szczególnie w ramach Strony internetowej), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin – niniejszy regulamin rezerwacji oraz najmu krótkoterminowego apartamentów Mint Apartments.
§ 3. Przedmiot Umowy
- Przedmiotem umowy jest najem krótkoterminowy apartamentu oferowanego przez Usługodawcę za pośrednictwem strony internetowej lub portali pośredniczących przy zawieraniu umów z Usługodawcą (np. Airbnb, Booking.com).
- Usługodawca zobowiązany jest do udostępnienia Klientowi apartamentu zgodnego z opisem zawartym na Stronie internetowej lub portalu pośredniczącym przy zawieraniu umów z Usługodawcą oraz w terminie określonym w Rezerwacji, a Klient zobowiązany jest do zapłaty ceny usługi określonej w Rezerwacji.
- Umowa obejmuje wyłącznie najem apartamentu. Usługodawca nie świadczy na rzecz Klienta żadnych dodatkowych usług, tj. w szczególności usług transportowych, turystycznych lub gastronomicznych.
§ 4. Rezerwacja
- Rezerwacji apartamentu można dokonać:
- a. za pomocą formularza rezerwacji, umieszczonego na Stronie internetowej https://mintapartments.pl
- b. drogą mailową na adres: rezerwacje@mintapartments.pl,
- c. telefonicznie pod numerem: +48 570 772 883 lub
- d. z wykorzystaniem portali pośredniczących przy zawieraniu umów z Usługodawcą (m.in. Booking.com, Airbnb).
- Dokonanie rezerwacji przez Klienta za pośrednictwem Strony internetowej, poczty elektronicznej lub portalu pośredniczącego przy zawieraniu umów z Usługodawcą jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu i stanowi zawarcie Umowy o krótkoterminowy najem apartamentu pomiędzy Klientem i Usługodawcą na warunkach określonych w Regulaminie. Klient dokonuje rezerwacji poprzez wskazanie konkretnej daty rozpoczęcia pobytu i konkretnej daty zakończenia pobytu oraz wskazanie konkretnego apartamentu.
- Liczba osób mających przebywać w apartamencie wskazywana jest przez Klienta w trakcie Rezerwacji.
- Usługodawca niezwłocznie potwierdzi możliwość dokonania Rezerwacji, wysyłając Klientowi wiadomość email z potwierdzeniem oraz szczegółami Rezerwacji.
- Klient zobowiązany jest wpłacić na podany w potwierdzeniu rezerwacji numer konta całkowitej opłaty za rezerwację zgodnie z otrzymanym potwierdzeniem w ciągu 7 dni od rezerwacji.
- Klient może anulować rezerwację apartamentu, kontaktując się z Usługodawcą na adres: rezerwacje@mintapartments.pl.
- W przypadku anulowania rezerwacji w terminie do 14 dni przed datą rozpoczęcia pobytu Usługodawca zwróci Klientowi na wskazany przez niego rachunek bankowy całkowitą kwotę rezerwacji.
- W przypadku anulowania rezerwacji po ww. terminie klient otrzyma 50% zwrotu opłaty za rezerwację.
- W przypadku braku anulacji rezerwacji lub anulacji w dniu rozpoczęcia pobytu lub później Klient będzie zobowiązany do uiszczenia całej opłaty za pobyt zgodnie z dokonaną Rezerwacją.
§ 5. Warunki pobytu w apartamentach Mint Apartments oraz Obowiązki Najemcy
- Pobyt w apartamencie rozpoczyna się nie wcześniej niż o godzinie 15.00 pierwszego dnia pobytu określonego w Rezerwacji i kończy ostatniego dnia o godzinie 11.00.
- Wcześniejsze zameldowanie jest możliwe po uprzednim kontakcie z Usługodawcą oraz w miarę dostępności apartamentu.
- Usługodawca lub jego przedstawiciel ma prawo odmówić wydania dostępu do apartamentu, w przypadku gdy Klient znajduje się pod wpływem alkoholu lub środków odurzających, bądź zachowuje się w sposób agresywny.
- Wydanie apartamentu następuje pod warunkiem uiszczenia przez Klienta opłaty za cały pobyt.
- Wszelkie usterki oraz braki zastane w apartamencie Klient zobowiązany jest zgłaszać niezwłocznie Usługodawcy w dniu rozpoczęcia pobytu.
- W apartamentach Mint Apartments obowiązuje cisza nocna w godzinach od 22.00 do 6.00.
- Usługodawca akceptuje pobyt zwierząt w apartamencie. Za szkody powstałe z winy zwierzęcia odpowiedzialność finansową ponosi Klient.
- Klient zobowiązany jest korzystać z apartamentu w sposób zgodny z jego przeznaczeniem, warunkami określonymi w Regulaminie oraz zasadami współżycia społecznego, w szczególności w sposób niezakłócający spokoju osób trzecich.
- Klient zobowiązany jest do należytego zabezpieczenia apartamentu, dokładnego zamykania drzwi wejściowych przy każdorazowym jego opuszczeniu i nie udostępnianie dostępu osobom trzecim.
- Usługodawca ma prawo rozwiązać umowę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy Klient, jego goście lub zwierzę będące pod jego opieką zachowuje się w sposób zakłócający spokój lub zagrażający bezpieczeństwu osób trzecich. W takim przypadku nie jest zwracana Klientowi opłata za pobyt.
- W apartamentach Mint Apartments obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu oraz używania otwartego ognia. W przypadku złamania zakazu Klient zostanie obciążony kwotą 500 zł.
§ 6. Opłaty
- Aktualne ceny najmu krótkoterminowego apartamentów Mint Apartments są podane na Stronie internetowej oraz na portalach pośredniczących przy zawieraniu umów z Usługodawcą.
- Opłatę za pobyt Klient jest zobowiązany uiścić najpóźniej w dniu rozpoczęcia pobytu.
- W razie stwierdzenia przez Usługodawcę uszkodzeń w apartamencie, których nie odnotowano przy wydaniu apartamentu, Klient obowiązany jest do pokrycia szkody. Powyższe nie uniemożliwia Usługodawcy dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych.
- Pobyt ze zwierzęciem jest dodatkowo płatny 100 zł.
§ 7. Odpowiedzialność
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest spowodowane wyłącznie działaniem lub zaniechaniem Klienta.
- Klient ponosi odpowiedzialność finansową za wszelkie uszkodzenia lub zniszczenia w apartamencie spowodowane przez Klienta oraz osoby i zwierzęta przebywające pod jego opieką.
- Klient nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w skutek Siły Wyższej.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności finansowej względem Klienta za zdarzenia losowe nie wynikające z bezpośredniej winy Usługodawcy. Każde takie zdarzenie powinno być natychmiast zgłaszane Usługodawcy. Za skrócenie pobytu z tego powodu należność nie zostanie zwrócona.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych do apartamentu przez Klienta lub inne osoby korzystające z apartamentu (szczególnie przedmioty wartościowe) oraz nie odpowiada za jakiekolwiek szkody powstałe w skutek użytkowania apartamentu przez Klienta.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie pojazdu pozostawionego przez klienta w hali garażowej ani na zewnętrznych miejscach parkingowych.
§ 8. Reklamacja
- Klientowi, w przypadku stwierdzenia niezgodnego z Umową świadczenia usług, przysługuje prawo do reklamacji i dochodzenia roszczeń z tego tytułu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Reklamację Klient powinien zgłosić Usługodawcy na piśmie lub w formie elektronicznej w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia zakończenia pobytu.
- Reklamacja zostanie rozpatrzona przez Usługodawcę w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania, a informacja o skutku jej rozpatrzenia zostanie przesłana Klientowi na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej bądź adres pocztowy.
- W przypadku uwzględnienia reklamacji Najemca otrzyma rekompensatę pieniężną w wysokości proporcjonalnej do poniesionej szkody.
- Jeżeli reklamacja nie zostanie uznana przez Usługodawcę, a Klient będący Konsumentem nie zgadza się z tą decyzją, może zwrócić się do Powiatowego Rzecznika Konsumenta, bądź wystąpić na drogę sądową celem dochodzenia ewentualnych roszczeń.
§ 9. Dane osobowe
- Dane osobowe przekazywane Usługodawcy przez Klienta w ramach dokonanej Rezerwacji przetwarzane są w celu wykonania umowy najmu krótkoterminowego zawieranej na odległość za pośrednictwem komunikacji elektronicznej. Podanie danych osobowych (w szczególności imienia i nazwiska, adresu zamieszkania, numeru telefonu kontaktowego, adresu poczty elektronicznej) przez Użytkownika jest dobrowolne, ale niezbędne, by Użytkownik mógł zawrzeć umowę z Usługodawcą.
- Administratorem danych osobowych jest Usługodawca, czyli Marcin Bochenek, prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Mint Apartments Marcin Bochenek pod adresem: gen. Władysława Andersa 30/12 80-175 Gdańsk, NIP: 9571010367, kontakt: rezerwacje@mintapartments.pl, +48797412679
- Zasady przetwarzania danych osobowych zostały określone w Polityce prywatności i plików cookies dostępnej pod adresem Polityka Prywatności.
- W dniu rozpoczęcia pobytu i przekazania kluczy lub dostępu elektronicznego do apartamentu Usługodawca lub jego przedstawiciel jest uprawniony do zażądania od Klienta okazania jego dowodu osobistego lub paszportu w celu potwierdzenia danych osobowych Klienta.
§ 10. Postanowienia Końcowe
- Prawem właściwym dla sporów pomiędzy Usługodawcą a Klientem jest prawo polskie.
- Klient oświadcza, że został poinformowany o treści art. 38 pkt. 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, zgodnie z którym w przypadku umów o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, konsumentowi nie przysługuje przewidziane w art. 27 tej ustawy prawo do odstąpienia od umowa zawartej na odległość.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, tj.: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i sposobu świadczenia usługi, w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. Zmiany wchodzą w życie z dniem ich publikacji na Stronie internetowej.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego, Prawa przedsiębiorców, ustawy o prawach konsumenta oraz ogólnego rozporządzenia o ochronie danych oraz ustawy o ochronie danych osobowych.
- Regulamin wchodzi w życie w dniu 1.01.2023 r.